...

Skönsång

Kategori: Allmänt

Skönsång från Lill-Jake from TAIFtv on Vimeo.

I dag har vi börjat bevakningen av föreningens riktigt stjärnor. Inte mig alltså. När TAIFtvs filmteam är på plats så kommer vi från och med nu att välja ut en av spelarna, bevaka denne spelar under hela träningen och sedan dra av en intervju också. Ni är hjärtligt välkomna att komma med förslag på frågor som ni tycker behöver ställas. 
På fredag är det Netterbergs tur. 

I dag var det Lill-Jake som blev utsatt för kameramännens ständiga uppmärksamhet. Han skötte sig med bravur måste jag säga. En sann stjärna. Filmen kommer som vanligt upp om någon dag, men tills dess har jag ett litet extraklipp att bjuda på, som ni säkert redan kollat in här över.

När jag gjorde intervjun med Lill–Jake vid hans kontraktsskrivning fick jag denna sång sjungen för mig i telefonen. Detta var dock svårt att förmedla i textform, så ni får den här istället.

Om ni ändå vill veta lite om hur det går för mig så kan jag lugna er, det är precis lika tungt nu som tidigare. I dag tycker jag ändå att jag lyckades hänga med spelarna lite bättre än tidigare. Bortsätt från att jag inte får springa med dem längre, utan blir satt på en cykel istället. Något tjafs med benhinnorna tydligen. 

Har ändå väntat på denna första skadan, om man nu vill kalla detta för en skada. Känns som en form av initiationsrit jag nu tagit mig igenom. Man måste ha en krämpa att gnälla lite över.

Slipper gymmet i morgon. Det är skönt. Ska springa intervaller istället, vilket jag tydligen fortfarande fick göra. Det är inte lika roligt. Speciellt inte när jag vet att de andra har badminton på schemat.

PS. Såg nu att Lill–Jake är uppochner. Men det gör inget, han sjunger lika fint ändå. DS.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: