...

Visdom

Kategori: Allmänt

Jag måste tyvärr inleda med tråkiga nyheter. Jag har, utan någon ond baktanke från min sida överhuvudtaget, vilselett er med felaktiga uppgifter. Därför känner jag mig nu tvingad att bryta in med en rättelse.
För någon vecka sedan skrev jag att Robin ”Rockan” Olsson agerade PT åt mig då han ådragit sig en släng av febern. Allt väl så långt. Men, då jag lämnade det vid detta lät jag er tro att det var ett gammalt vanligt virus som hoppat ner i Rockans hals. Så var det ju i själva verket inte alls. 
Nej, istället hade han tidigare varit och dragit ut en trilskandes visdomstand, vilket i sin tur sedan gett honom febern. 
Så, skönt att ha den mycket pinsamma incidenten bakom sig. 

Tillbaka till Nelson Garden i dag, härligt nerkyld då isen är på gång att läggas. Det stod snabbt klart för mig att jag, medvetet eller omedvetet, inte tar ut mig själv riktigt lika mycket när jag tränar ensam på gymmet som när jag är med resten av laget.
Hur kom det sig då att detta stod så klart? Då det var svinjobbigt att träna i dag. Som vore det dag ett åter igen. Tack och lov hade jag ett fullt legitimt skäl att ta några mindre pauser, ett skäl jag kommer upplysa er om i morgon.  

Många nya ansikten på träningen i dag, liksom några trevliga återseenden. Framförallt de två gentlemännen Oscar Holst och Pontus Netterberg. Pontus var med första veckorna under min träning, men har varit hemmavid i Jönköping den senaste tiden.
Han fick för första gången glädjen att se mig ta mig de två varven runt fotbollsplanen i den inledande uppvärmningen. Ni ser vilka framsteg träningen ger. 
Oscar har jag stött på tidigare, men inte i träning. Jag fick därför se honom in action för första gången i dag. Precis som det omvända. Jag vågar nog påstå att vi delade en beundran för varandras prestationer i gymmet. Starkt!

Vi delade lite träningstips och diskuterade under stor uppsluppenhet och nyfikenhet teknik gällande armböj med klapp. Ett teoretiskt utbyte vi sedan också omsatte i praktiken. Som ni kommer att märka tog mina pointers skruv ordentligt då han fick upp ett ordentligt tempo.
Hans däremot, ja... ni får avgöra själva hur bra ni tyckte dem var genom mitt resultat.

Sista dagen med laget i morgon föresten. Vi kommer naturligtvis att filma eländet, så väl som Filip Owesson. Vem inte alls är något elände. Spotta gärna ur er frågor jag kan pressa honom med.

I morgon är det även omgång två i min kamp mot OEL. Owe har även här en stor roll att spela, som lekledare och domare. Lär bli riktigt hårigt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: