...

Egenträning

Kategori: Allmänt

Fredagskväll, denna kronprins av dagar och gyllene timme. Vad ska man göra? Grilla kanske, knäppa en öl? Sticka bort till en av polarna och bara hänga, äta skräpmat och ligga halvt nerhasad i soffan?
Nä, dra till gymmet, ta ut dig själv något makalöst och ligg sen bara hemma helt utpumpad. Nej just det, tryck sen i dig en massa mat också tills du knappt kan resa på dig, och så en proteindrink på det.

VAD GÖR NI MED MIG?

Förstår ni inte att själva offentligheten i det här projektet gör det helt omöjligt för mig att sluta upp med de här galenskaperna, öppna upp en, sen två, sen tre påsar chips och dra igenom Entourage på en helg.

Jag kan inte ens komma med något intressant att säga om det som är allra roligast att prata om, spelarna i A-laget, då jag tränade på egen hand i Växjö i dag. Det enda jag kan komma med är den gamla begagnade betraktelsen, att det är makalöst tråkigt att träna själv. Speciellt när du lallar runt i en lokal med muskelpaket vilka jag är helt säkra på fnyser inombords och sneglar på mig i förakt när de ser mig och mina femkilos vikter.
Bättre är det då att träna med Tingsryds A-lag nere i Nelson Garden. Det borde ni testa.

Vad mer kan jag säga som ens kan vara någorlunda intressant. Jag vet inte, jag kommer inte på något. Nästa vecka ska vi som sagt börja med mer av en fördjupning ner i spelarnas träning, med mig mer i periferin. Vad ska jag fråga? Vad vill ni veta? Hur ska vi göra? Förlag mottages tacksamt.

 

 
En bild för att bevisa för mig själv (och tränar-Patric) att jag faktiskt självmant gick till gymmet en fredagskväll för att träna. Att den sen är upp och ner, med två fingrar i vägen, och att man egentligen inte ser att det är jag, spelar mindre roll.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: